PEMBUKA KATA

Sekalung tahniah dan penghargaan kepada semua graduan Universiti Utara Malaysia

Tuesday, March 31, 2009

Pengambilan Jubah Graduan...

SINTOK : Konvokesyen ke 22 Universiti Utara Malaysia (UUM) yang berlangsung bukan sahaja memberi seribu makna kepada graduan, malahan juga kepada setiap ahli keluarga.
Ketika tinjauan disekitar kawasan pengambilan jubah iaitu di Dewan Tan Sri Othman (DTSO), rata-rata para graduan kelihatan ceria dan beramah mesra bersama rakan-rakan seperjuangan yang lain.
Setiap graduan yang terlibat dengan majlis konvokesyen kali ini mula mengambilkan jubah mereka sejak awal pagi lagi bagi mengelakkan sebarang masalah yang tidak diingini.
Menurut Azniza Ahmad Zaman, 24, graduan Sarjana Pengurusan Sumber Manusia, membentuk kumpulan yang baik dan belajar bersama-sama adalah cara berkesan dalam pembelajaran di universiti.
Tambahnya lagi, beliau berasa sangat gembira kerana berjaya menghabiskan pengajian dengan sempurna serta dapat memberikan kebahagian kepada keluarganya.
Bagi Farhana Wan Salleh, 24, graduan Sarjana Pengurusan Perniagaan, beliau tidak sabar menanti hari konvokesyen yang sebenar dan ingin bertemu dengan rakan-rakan yang lain bagi meraikan kejayaan mereka menamatkan pengajian.
“Syukur Alhamdulillah saya dapat menamatkan pengajian dengan jayanya dan dapat penuhi hasrat orang tua untuk mendapatkan segulung ijazah serta melengkapkan impian untuk bergelar seorang graduan”katanya.
Terdapat tiga sesi pengurniaan ijazah pada istiadat konvokesyen kali ini bermula pada 28 Mar dan berakhir 30 Mar untuk sesi yang terakhir.
Pada sesi pertama pengurniaan ijazah akan disempurnakan oleh Sultan Kedah, Sultan Abdul Halim Muadzam Shah yang juga merupakan Canselor UUM.

No comments:

Post a Comment