PEMBUKA KATA

Sekalung tahniah dan penghargaan kepada semua graduan Universiti Utara Malaysia

Tuesday, October 9, 2012

MAJLIS PESTA KONVOKESYEN 2012 DIJANGKA MERIAH


Oleh: Nazhirah Awang
Gambar oleh: Abdul Halim Hussin

UUM ONLINE: Majlis Perasmian Pesta Konvokesyen 2012, Universiti Utara Malaysia (UUM) pada 3 Oktober 2012 dijangka di sambut dalam keadaan meriah berbanding pada tahun-tahun sebelum ini.

Pesta konvokesyen ini diadakan bagi meraikan seramai 7669 graduan yang bakal bergraduat pada Konvekesyen Ke-25 mulai 6 hingga 10 Oktober 2012.

Majlis perasmian akan di sempurnakan oleh Ahli Lembaga Pengarah Universiti, Dato’ Paduka Abdul Rahman Ibrahim.

Terdapat pelbagai aktiviti menarik menanti pengunjung pada malam pesta perasmian seperti persembahan tarian ‘Overture’, persembahan laser, dan penyampaian  ‘Mock Cheque’ bernilai RM 147 000 yang di sumbangkan oleh syarikat Celcom, Unic Liner Sdn. Bhd dan Kumpulan Media Karangkraf.

Menurut Pengarah Jabatan Hal Ehwal Pelajar, Profesor Madya Dr. Mohd Amy Azhar, pada pesta perasmian kali ini, pihaknya berusaha untuk mengurangkan jurang antara pelajar dan tetamu kehormat dengan mencipta beberapa kelainan baru seperti pentas utama diletakkan berhampiran dengan track.

“Sebanyak 195 buah gerai jualan akan dibuka sepanjang pesta berlangsung iaitu sebanyak 42 buah gerai daripadanya adalah melibatkan seramai 400 orang pelajar sebagai usahawan muda,” tambahnya lagi.

Sementara itu, pelbagai aktiviti lain akan diadakan sepanjang pesta konvokesyen seperti pertandingan debat, melukis potret,pertandingan memasak dan perlawanan bola sepak antara alumni dan veteran UUM.

Bertemakan “Graduan Berinovatif”, pesta konvokesyen akan turut diserikan dengan Faizal Tahir, Adira, dan Awie sebagai artis jemputan.

No comments:

Post a Comment