PEMBUKA KATA

Sekalung tahniah dan penghargaan kepada semua graduan Universiti Utara Malaysia

Tuesday, October 9, 2012

KAKAK MENGAMBIL IJAZAH ADIK YANG MENINGGAL DUNIA SEBELUM KONVO


Oleh: Nazhirah Awang
Gambar oleh: Abdul Halim Husin

UUM ONLINE: “Ini merupakan hadiah hari lahir yang paling bermakna buat saya,” kata Haslinda Noordin, 31, kakak kepada Allahyarham Nurul Akma Noordin, graduan Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Teknologi, yang menerima skrol itu bagi pihak adiknya di Majlis Konvokesyen Ke 25,Universiti Utara Malaysia (UUM), di sini, semalam.

Haslinda menerima skrol itu bagi menggantikan adiknya, Nurul Akma yang tidak sempat  menerima skrol itu dalam Majlis Konvokesyen Ke 24, 2011 kerana meninggal dunia pada 26 September 2011  tahun lalu akibat pendarahan di kepala.

“Lebih menyedihkan kami sekeluarga kerana segala persiapan akhir untuk majlis konvonya pada tahun lalu seminggu sebelum pemergiannya,” jelas Haslinda yang merupakan pekerja swasta di Johor Bahru.

Dalam masa yang sama, bapa kepada Nurul Akma, Noordin Tumpang  pula menyifatkan ketiadaan anaknya sebagai kehilangan yang sangat berharga buat mereka sekeluarga.

“Beliau bercita-cita untuk menyambung pengajian di peringkat sarjana namun Tuhan lebih sayangkannya,” kata yang sebak ketika diminta mengulas mengenai impian anaknya itu.

“Saya kuatkan juga semangat untuk hadir pada majlis ini bagi menghargai usaha selama empat tahun arwah berada di UUM untuk menamatkan pengajiannya,” katanya.

No comments:

Post a Comment